Dujų įrangos montavimas dyzeliniuose varikliuose

Administratorius/ 20 liepos, 2015/ Kuras, Transporto priemonės, Žemės ūkio transportas

Dujų įrangos montavimas dyzeliniu kuru varomuose automobiliuose – pastaruoju metu vis labiau populiarėjanti alternatyva įprastiniams kuro tiekimo į automobilio variklį įrenginiams. Tokia sistema, skirta dyzeliniu kuro varikliams, leidžia vienu metu naudoti dviejų tipų degalus – įpurškimo į variklį metu sujungiamos suskystintos gamtinės dujos bei dyzelinis kuras.

Dviejų tipų kuro mišinio sistema pagrįsta tuo, kad suskystintos dujos papildomai tiekiamos į automobilio variklio degimo kamerą. Suskystintomis dujomis dujomis pakeitus dalį dyzelinio kuro sumažinamos transporto priemonių kuro sąnaudos. Tokia sistema padeda sumažinti išlaidas degalams, todėl nuo šiol sutaupyti gali ne tik benzinu, bet ir dyzeliniu kuru varomų transporto priemonių vairuotojai.

Tokią dujų įrangos montavimo sistemą galima pritaikyti tiek lengvuosiuose automobiliuose, tiek sunkvežimiuose, autobusuose ar žemės ūkiui naudojamose transporto priemonėse. Skaičiuojama, kad įsirengus šią sistemą, išlaidos greičiausiai atsiperka naudojant sunkiąsias transporto priemones. Dujų įrangos montavimas lengvuosiuose automobiliuose dažniausiai atsieina apie 1000 eurų.

Kaip ir įprastai, įsidiegus tokią dvigubo kuro tiekimo sistemą, automobilio kuro sąnaudos priklauso nuo to, kaip stipriai spaudžiama transporto priemonės greičio pamina. Tiesa, papildomai tiekiamos suskystintosios dujos padidina variklio sukimo momentą, dėl šios priežasties automobilis įsibėgėja ir reikiamą greitį pasiekia daug greičiau nei varomas vien tik dyzeliniu kuru. Tokia kuro tiekimo sistema neteikia dujų varikliui veikiant tuščia eiga, stabdymo ar aukštų sūkių metu. Pasibaigus dujų atsargoms automobilyje, jis ir toliau be trukdžių juda, naudodamas tik dyzelinį kurą.

Dvigubo kuro sistemos priežiūra gana paprasta – nuvažiavus 50 000 km reikia pakeisti dujų filtrą, po įveikus 100 000 km reikėtų pakeisti dar ir reduktorių bei purkštukus.

Automobilių gamintojai teigia, kad geriau išdeginamas dyzelinis kuras į aplinką neišskiria tiek daug pašalinių degimo produktų, kitų kenksmingų medžiagų bei anglies dvideginio. Dyzelino ir suskystintųjų dujų mišinio degimo dinamika ir aukštesnė degimo temperatūra leidžia efektyviau panaudoti bei sudeginti dyzelino ir dujų mišinį, o tai sumažina išmetamųjų dujų suodžių, kenksimgųjų dalėlių bei anglies dvideginio koncentraciją. Taigi dvigubo kuro sistema ne tik sumažina išlaidas kurui, bet ir yra atsakingesnis sprendimas aplinkosaugos atžvilgiu.

Share this Post