Generatorius su starteriu ką svarbu žinoti?
Technologiniai sprendimai, slypintys po beveik visų automobilių variklių gaubtais išlieka savotiška prieblandos zona daugeliui vairuotojų, nepriklausomai nuo jų amžiaus, vairavimo stažo ar patirties. Tiesiog visi tie žodžiai kaip „generatorius“ ar „akumuliatorius“ sukelia labai sudėtingų prietaisų įvaizdį, su kuriais mažai kas nori turėti tiesioginių reikalų. Tačiau žinant bent kiek daugiau apie pagrindinius transporto priemonės mazgus, gali padėti geriau suprasti jų veikimo principą ir išvengti kai kurių klaidų tiek vairuojant, tiek bandant užvesti automobilį. Be to, šios žinios neabejotinai gali padėti prailginti dalių tarnavimo laiką ir išvengti dažno remonto ar keitimo.
Starteris – tai, kaip aišku iš pačio pavadinimo, prietaisas skirtas „pradėti“ judėjimą, o tiksliau – užvesti automobilio variklį. Kad ir kokie dideli ir modernūs būtų šiuolaikiniai vidinio diegimo varikliai, tačiau patys užsivesti jie nėra pajėgus, tam jiems tyra reikalingas išorinis paskatinimas, kuris sukurtų numatytą sukimo momentą. Starteris iš esmės ir yra tas postūmis, kurio reikia. Esantis jo viduje elektros variklis, pajungtas prie transporto priemonės akumuliatoriaus (baterijos) pradeda sukti valą ir užvedą pagrindinį variklį. Skirtingai nuo kitų, pastovios srovės elektros prietaisų, starteris gali efektyviai dirbti tik trumpą laiką – iki 30 sekundžių, po ko jam reikia bent kelių minučių poilsio.
Generatoriaus paskirtis yra visiškai priešinga nei starterio. Jis reikalingas tam, kad pastoviai „generuotų“ elektros energiją, reikalingą automobilio sistemų veiklai. Jis pradeda veikti kartu su užsivedusiu pagrindiniu varikliu, su kuriuo yra sujungtas specialaus diržo pagalba. Palaikyti generatorių tinkamos būklės ir prailginti jo tarnavimo laiką galima laiku keičiant aukščiau minėtą diržą, palaikant švarą po variklio dangčiu ir taip pat savalaikiai akumuliatoriaus patikrinimai ir jei būtina – keitimai.