Negabaritinių krovinių transportavimas
Kartas nuo karto Lietuvos žiniasklaidos dėmesį prikausto tam tikros logistikos spec. operacijos, kai visos gatvės uždaromos ir jomis iš lėto juda milžiniška priekaba, ant kurios pritvirtintas milžiniškas krovinys. Atrodo labai įspūdingai ir galingai, tačiau tai itin atsakingas ir daug resursų reikalaujantis darbas.
Dabar nestandartinių krovinių transportavimas tuo užsiimančioms kompanijoms – menka bėda.
Nestandartiniu arba kitaip vadinamu negabaritinių ar sunkiasvorių krovinys yra tas, kurio faktiški matmenys ar svoris didesni nei maksimalūs leidžiami dydžiai, nustatyti šalyse, per kurių teritorijas jis yra vežamas. Jiems gali būti priskiriami įvairūs pramonės šakose, statybų ar žemės ūkio, laivybos, aviacijos sektoriuose naudojami mechanizmai, stambios metalo, medienos konstrukcijos ir kt. Kadangi dažniausiai tokių krovinių bent vienas matmuo arba/ir svoris viršija leistinus dydžius, tenka krovinį išardyti iki leistinų dydžių ir transportuoti dalimis (jeigu tai yra įmanoma) arba paprasčiausiai gabenti jį kaip negabaritinį krovinį.
Kad sėkmingai būtų įvykdytas nestandartinių krovinių transportavimas tam yra reikalingas specialus transportas, krovinių tvirtinimo įranga, negabaritinių krovinių gabenimo leidimai (Kiekvienoje šalyje reikalavimai yra reglamentuojami tos šalies įstatymais, todėl jie skiriasi leidimų išdavimo tvarka, mokesčiais. Lietuvoje leidimus išduoda Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos.) išdavimo bei galiojimo terminai, kartais ir lydintis papildomas transportas. Jei krovinys yra ypač stambių matmenų, kartais jų gabenimui reikalinga sudaryti individualų maršrutą. Gabenant tokio tipo krovinius dažniausiai yra naudojami vilkikai su specialiomis puspriekabėmis – platformomis, kurios yra pritaikytos vežti nestandartinio ilgio, pločio, aukščio ar svorio krovinius.
Taigi, norėdami atsivežti iš kitos šalies ar Lietuvos nestandartinių išmatavimų ir svorio krovinius, galite tai patikėti patikimai kompanijai, kuri šias paslaugas atlieka penkis, dešimt ar net daugiau metų bei turi partnerius visoje Europoje ar pasaulyje, todėl toks krovinys gali būti gabenamas tiek sausuma, tiek vandeniu ar oru. Lietuvoje itin patogus susisiekimas yra iš Klaipėdos jūrų uosto, į kurį krovinys gali būti atplukdomas laivu. Tiesa, kartais dėl krovinio aukščio kyla problemų, nes reikia aplenkti tuos keliolika viadukų, kurie yra virš automagistralės Vilnius-Klaipėda. Tokių krovinių pasitaiko nedaug – vos keletą kartų per metus, bet jų gabenimas yra įspūdingas ir nekasdieniškas, tad natūralu, kad sulaukia ir visuomenės dėmesio.