Krovinių pervežimas – naudingas Lietuvai

Administratorius/ 19 gruodžio, 2013/ Transporto logistika, Verslo logistika

Lietuvoje vienas iš įtakingiausių veiklų yra ne IT, kuria, taip giriasi Lietuvos valdžia ar mirštanti pramonė, bet logistikos rinka. Logistika yra itin svarbi, kadangi esame patogioje geografinėje padėtyje, turime priėjimą prie jūros kelių, taip pat turime išvystytą geležinkelių ir net oro uostų tinklą.

Krovinių pervežimas yra pelningas verslas. Toks buvo nuo senų senovės, toks išliko ir dabar. Krovinių transportavimas vilkikais nėra pats pelningiausias, nes yra ir kitų būdų krovinius pervežti. Visų pirma – laivais ir geležinkeliu. Čia Lietuva gali pasigirti savo ekonominiais rodikliais – tiek Klaipėdos uostas, tiek AB „Lietuvos geležinkeliai“ pastaraisiais metais skaičiavo pelną (tiesa, Lietuvos geležinkelių pelną suvalgė nuostolingas keleivių pervežimas ir investicijos į bėgių atnaujinimus bei naujus šilumvežius). Krovinių pervežimas „fūromis“ – trečioje vietoje pagal pelningumą, nes bendrai paėmus didžiausias įmones, jos dirbo gana pelningai. Iš verslo pusės čia viskas gerai, tačiau ši sritis nuolatos linksniuojama politikų tarpe.

Krovinių pervežimas yra ta rinka, dėl kurios politikai „kertasi“ labiausiai ir dažniausiai. Nuolatiniai ginčai su mūsų Rytų kaimynais ne kartą pareikalavo ir aukščiausių šalies vadovų įsikišimų, oficialių vizitų į Maskvą ir tam tikrų politinių nuolaidų kitose srityse. Rusijos valdžia, gindama savų vežėjų interesus, ne kartą panaudojo logistikos kortą išlošinėdama geresnes sąlygas savo verslui. Ar už tai reiktų kaltinti rusus? Ne visada, nes ši šalis gina savo interesus gana aršiai. Lietuva to daryti nelabai gali, nes atstovauja visą Europos Sąjungą. Kas galioja Lietuvai, galioja ir kitoms šalims, dėl to kai kuriais atvejais įsikiša ne tik aukščiausia Lietuvos valdžia, bet ir kai kurie aukšti ES politikai. Nieko nepadarysi, su milžinais skaitytis reikia.

Krovinių pervežimas papildo Lietuvos biudžetą milijardais litų ir sukuria nemažai darbo vietų. Juk šioje srityje dirba ne tik vairuotojai, bet ir ekspedijavimo vadybininkai, vilkikų pardavėjai, serviso darbuotojai, atsarginių dalių prekeiviai. Ištisa rinka yra logistikos centrų steigimas, kurioje darbo pakanka ir statybininkams ir sandėlininkams ir net IT specialistams. Aišku, dar šioje srityje dirba nemažai „baltadarbių“ – politikų, teisininkų, ekonomistų, žiniasklaidos atstovų ir IT specialistų.

Share this Post